Zagrajmy o sukces
„Zagrajmy o sukces”- projekt zrealizowany przez Gimnazjum nr 5 w Płocku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt zrealizowany został w Gimnazjum nr 5 w Płocku w okresie od 01.09. 2010 r. do 30.11.2011 r. Uczestniczyli w nim uczniowie klas drugich klas o szczególnych potrzebach edukacyjnyjnych (mający trudności w nauce), lub wychowawcze (mający zaburzenia emocjonalne), lub posiadający opinie z poradni psychologiczno-pedagogicznej, lub chorujący przewlekle lub znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej.
W ramach projektu przeprowadzone zostały następujące zajęcia dodatkowe:
Cel ogólny:
Wyrównywanie szans edukacyjnych i zmniejszanie dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych w okresie od IX 2010 r. do XI 2011 r.
Cele szczegółowe:
Cele projektu są zgodne z celem szczegółowym PO KL: podniesienie poziomu i jakości wykształcenia społeczeństwa. Projekt był opracowany zgodnie z zasadami polityki równych szans.
We wrześniu 2010 roku dyrektor gimnazjum dokonał naboru na zajęcia pozalekcyjne zachowaniem następujących zasad: pierwszeństwa uczniów z trudnościami edukacyjno-wychowawczymi; równości szans dziewcząt i chłopców w dostępie do realizowanych zajęć.
W projekcie wzięło udział 22 uczniów. Łącznie przeprowadzono 390 godzin zajęć w tym 58,5h zajęć z zakresu przedmiotów przyrodniczo-matematycznych, 58,5h zajęć w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, 78h zajęć ICT, 78h zajęć z języka angielskiego i 117 h zajęć sportowo-wychowawczych.
W ramach projektu zakupiono pomoce dydaktyczne na łączną kwotę 3292,99 złotych.
Osiągnięto następujące wskaźniki:
1. z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych: poprawa ocen, sprawne posługiwanie się rachunkiem pamięciowym w zakresie czterech podstawowych działań, nabycie umiejętności samodzielnego poszukiwania sposobów rozwiązywania zadań, opracowywania wyników i wyciągania wniosków, umiejętność łączenia wiedzy z praktycznym działaniem, czytanie tekstów naukowych ze zrozumieniem, rozwiązywanie zadań różnych rodzajów i typów, umiejętność doszukiwania związków, podobieństw i różnic aby ułatwić sobie zapamiętanie i zrozumienie podstawowych pojęć i faktów, wiara we własne możliwości i rozbudzenie motywacji do nauki.
2. z zajęć z zakresu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego: wzrost efektywności osiągnięć szkolnych, dobre funkcjonowanie w kontaktach z innymi ludźmi, zrozumienie sensu edukacji, ukształtowanie w uczniu poczucia sprawstwa, podejmowanie przez ucznia odpowiedzialnych decyzji, szacunek dla wartości, opanowanie strategii pozwalających na kontrolowanie emocji, adekwatny obraz własnej osoby, większa świadomość własnych myśli, uczuć i zachowań.
3. z zajęć ICT: umiejętność obróbki plików graficznych za pomocą programów graficznych, tworzenia animacji, projektowania i realizowania własnych rozwiązań z dziedziny grafiki komputerowej,wykorzystywanie narzędzi programów graficznych, tworzenia prezentacji multimedialnych na zadany temat, wstawiania do prezentacji plików dźwiękowych i filmowych, tworzenia stron – serwisów internetowy, umiejętności szukania, znajdywania potrzebnych informacji i ocena pod względem przydatności, umiejętności korzystania z wyszukiwarek internetowych różnego typu, świadomość kar za nieprzestrzeganie zasady własności intelektualnej innych, pisania prostych programów komputerowy za pomocą języka programowania, umiejętności oceny pracy pod względem estetyki, przydatności.
4. z zajęć z języka angielskiego: wzbogacenie słownictwa, rozwój logicznego myślenia, znajomość różnych technik uczenia się, zdobycie umiejętności tworzenia komunikatów językowych.
5. Z zajęć sportowo-wychowawczych: poprawa sprawności fizycznej, poznanie różnych form aktywności fizycznej, umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami, zdrowe radzenie sobie z nadmiernym stresem i napięciem, wykazywanie zachowań asertywnych, stosowanie zdrowego stylu życia i samodzielnego organizowania sobie czasu wolnego, umiejętność samodzielnego przygotowania organizmu do wysiłku fizycznego.
Dodano: 2014-09-23 10:36:02